Wie is DZN?
DZN is een organisatie die zich inzet voor mensen met uiteenlopende zorg- en ondersteuningsvragen en die om allerlei redenen niet goed ‘passen’ in het aanbod van ‘reguliere’ (grotere) zorgaanbieders.
Wij bieden zorg op maat, aan jongvolwassenen. Persoonsgerichte zorg en (cultuursensitief) maatwerk is wat ons hierin typeert.
Ieder mens heeft recht op een betekenisvol leven. DZN is te herkennen aan een nieuwsgierige, creatieve en onderzoekende houding. Vanuit ons gedachtegoed proberen altijd naar het geheel te kijken (holistisch) en niet alleen de som der delen. Gelijkheid, vertrouwen, kwetsbaarheid en cultuur spelen hierbij een belangrijke rol. Vanuit deze ideeën zet DZN zich in voor een samenleving waarin iedereen een eigen plek verdient. Een plek waarin hij, zij of hen wordt gezien en gehoord. Een plek waar iedereen er toe doet en er aandacht is voor de mens. Een liefdevolle plek, een plek die voelt als thuis.
“In onze kwetsbaarheid schuilt onze grootste kracht”
Onze aandacht richten wij op (jong)volwassenen die vastlopen in het leven. Onze energie steken we in het vormen van een perspectief met een verbeterde kwaliteit van leven. Een perspectief dat zich laat karakteriseren door de harmonie tussen autonomie, zingeving, sociale cohesie en een zinvol bestaan. Dit doen we door oprecht en bezielend contact te maken en door ruimte voor empowerment te creëren.
“Je kan een mens niets leren; je kan hem alleen helpen het zelf te ontdekken in zichzelf”
Een cliëntenraad heeft als belangrijkste doel de bewoners binnen de organisatie te vertegenwoordigen. De cliëntenraad bij DZN noemen we bewonersraad. Deze adviseert gevraagd en ongevraagd over onderwerpen die voor bewoners van belang zijn. Hierbij kan gedacht worden aan adviezen over reorganisaties, zorgverbeteringstrajecten, ontwikkeling van beleid, hygiëne en veiligheid. Om de bewonersraad te ondersteunen is er een onafhankelijke ondersteuner van het LSR. Voor meer informatie over de bewonersraad bij DZN kan je contact opnemen via het contactformulier. Voor vragen aan de raad kan je contact opnemen via
De RVC houdt toezicht op de organisatie als geheel en zijn verantwoordelijk voor de toetsing van de lange termijn doelstellingen op verschillende onderdelen.
Ben je ergens ontevreden over? Blijf er niet meer zitten.
Je klacht mag je ook bij het bestuur indienen in via het interne klachtenformulier.
Als we dan nog niet uit komen neem dan contact op met onze klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl. Binnen 6 weken komt er dan een besluit met eventuele maatregelen.
Ben je niet tevreden over de oplossing, dan gaat de klacht door naar onafhankelijke geschilleninstantie. De geschilleninstantie onderzoekt de situatie en doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden.
Lijkt het je leuk om aan de slag te gaan bij een organisatie die het verschil maakt? Ben je er klaar voor om dankbaar werk te doen in de zorg? Klik op onderstaande knop voor de openstaande vacatures.
Opzoek naar onze algemene voorwaarden, jaarrekeningen of kwaliteitsrapportages? Je vindt deze en nog veel meer op de documenten-pagina.